Liiketoimintavalmennus – matkailupalvelut kiinalaisille

Loading Loading...

Ajankohta sopimuksen mukaan
Aika
Kesto
Ilmoittautuminen/ Hakeminen sopimuksen mukaan


Tavoitteet ja hyödyt

Valmennusten tavoitteena on tarjota erityisesti matkailualan yrittäjille tietoja ja taitoja kehittää, myydä, markkinoida sekä toteuttaa matkailutuotteita ja -palveluja. Valmennus antaa valmiuksia ymmärtää kiinalaisia toimintatapoja sekä auttaa huomioimaan kiinalaisen asiakaskunnan odotuksia ja tarpeita. Osallistujat saavat käytännön neuvoja liike- ja asiakassuhteiden hoitamiseen sekä tarvittaessa kiinan kielen opetusta. 

Kohderyhmä

Matkailualan toimijat, jotka etsivät kiinalaisia kumppaneita incoming-matkailun kehittämiseen sekä yritykset, jotka tuottavat palveluita kiinalaisille matkailijoille.

“Wei Lu has helped us understand the mechanism and requirements of the Chinese market and reach our goals. Kalle's Inn has expanded quite quickly during 2017 with 8 new seaside luxury bungalows. One of the prioritized target markets is China. This is a relatively unknown area for us. We were all impressed by the dedicated attitude and expertise knowledge Wei Lu presented as a coach in the workshop arranged by the project "Archipelago attractions." (see link below).

”Wei Lun avulla olemme oppineet ymmärtämään Kiinan markkinoiden toimintaa ja vaatimuksia sekä näin saavuttamaan tavoitteitamme. Kalle´s Inn on vuoden 2017 kuluessa laajentunut kahdeksalla korkeatasoisella merenrantabungalowilla. Yksi keskeisistä kohdemarkkinoista on meille alueena suhteellisen tuntematon Kiina. Wei Lun omistautuneisuus ja asiantuntemus ovat tehneet vaikutuksen Archipelago attractions -projektin järjestämässä workshop -tapahtumassa.” Toimitusjohtaja Freddi Skott (ks. linkki)

(http://www.vasek.fi/vaasanseudun-kehitys-oy-vasek/viestinta/uutiset/matkailuyrittajat-kehittavat-tuotepaketteja-yhteistyossa-yritysryhmahankkeen-avulla)

Toteutus

Asiakas voi valita teemat ja laajuudet oheisista valmennusaiheista. Sisältö ja kesto on myös mahdollista räätälöidä asiakkaan tarpeen mukaan. 

Kiina-asiantuntijana Wei Lulla (KTT) on yli 20 vuotta kokemusta Kiinan liiketoimintaan liittyvästä opetuksesta, koulutuksesta, konsultoinnista ja tutkimuksesta Suomessa.  Hänellä on myös laaja asiantuntemus yritysten kansainvälistymisestä. Hän on itse järjestänyt kiinalaismatkailijoiden vierailuja Suomeen. Hän käyttää tutkimustuloksia ja omaa kokemustaan koulutuksessa ja tarjoaa käytännön neuvoja yrityksille.

Kielet: suomi, kiina ja englanti

Sisältö

Wei Lu – Go -taso

Tuotekehittäminen Kiinan markkinoille (Go) ½ pv – 1 pv
- Miten kehittää Culture Finland -tuotteita, erityisesti design-teeman tuotteita Kiinan markkinoille?
- Miten kehittää kesän ja talven Outdoors-tuotteita Kiinan markkinoille?
- Miten kehittää Stopover-tuotteita Kiinan markkinoille?
- Miten eri tuotetyypit, esim. tuotekortti, pakettimatkat, on request -tuote tai takuulähtö ja omatoimituotteet, sopivat Kiinan markkinoille?
- Mistä kiinalaiset pitävät Suomessa?

Valmennuksen sisältö voidaan keskittää osaan tuotteita tai kaikkiin tuotteisiin, riippuen asiakkaan tarpeista.

Kiinan markkinoinnin jakelukanavat (Go) ½ pv – 1 pv
- Kiinan matkailujakelukanavat ja niiden toimintatavat.
- Tärkeimmät online-kanavat Kiinassa.
- Miten valita oikeita jakelukanavia?
- Yhteistyö tuotekehittämisessä jakelukanavien kanssa.

Hinnoittelu Kiinan markkinoille (Go) ½ pv – 1 pv
- Kiinan neuvottelun kulttuuri ja sen vaikutus kaupantekoon.
- Kiinalaiset hinnanneuvottelutavat.
- Miten valmistaudutaan hinnan neuvotteluun?
- Hinnoittelu eri jakelukanavissa.

Markkinointiviestintä Kiinan markkinoille (Go) ½ pv – 1 pv
- Markkinointikanavat Kiinassa ja niiden rooli.
- Miten hyötyä some-markkinoinnista Kiinan markkinoilla.
- Miten valmistella markkinointimateriaalit (esim. mainokset, kotisivut, esitteet) Kiinan markkinoille?
- Miten paketoida tuotteita, jotka ovat kiinalaisturisteille houkuttelevia?

Asiakaspalvelun kehittäminen Kiinan markkinoille (Go) ½ pv – 1 pv
- Mitä kiinalaiset odottavat turistipalveluilta?
- Kiinalaisturistien kulutuskäyttäytyminen.
- Miten lisätä tuotearvoa tarjoamalla asiakaspalveluja.
- Kuinka käyttää palautetta asiakaspalvelun kehittämiseen?
- Käytä apuna rohkeasti Suomessa asuvia kiinalaisia osaajia.


Kiinan kulttuurin ja kiinan kielen perusteet (Go) ½ pv alkaen -
- Perinteinen kiinalainen filosofia, uskonnot ja uskomukset.
- Modernit kiinalaiset trendit.
- Kiinalaisen liiketoimintakulttuurin ja tapojen ominaispiirteet.
- Perustietoja kiinan kirjoitusmerkeistä.
- Kiinan kielen yksinkertaisia ilmaisuja, mm. tervehdykset ja esittäytyminen.
- Kiinan kulttuurin ja kiinan kielen tuntemuksen tärkeä rooli henkilösuhteiden luomisessa ja liikesuhteiden pitämisessä.

Räätälöity koulutus: Yllä mainittujen aiheiden lisäksi koulutuksen sisältö ja pituus voidaan räätälöidä ja sopia asiakkaan tarpeen mukaan.

Hinta

Pyydä tarjous oheisen Pyydä tarjous -painikkeen kautta.

Koulutuspaikka

Amiedu, Valimotie 8, 00380 Helsinki
tai asiakkaan tiloissa

Kysy lisätietoja

Päivi Autio            
kouluttaja, kansainvälinen kauppa
puhelin +358 20 7461 291        
paivi.autio(at)amiedu.fi        
 
Wei Lu
Kiinan liiketoiminnan valmentaja
puhelin +358 40 5878462
luwei.gatec(at)gmail.com

Pyydä tarjous

Asiakaspalvelu

Avoinna ma-to 8-16, pe 8-14
puhelin 010 80 80 90
asiakaspalvelu@amiedu.fi